Idag har vi varit på ett spännande besök hos veterinären. Sedan jag trimmade henne i fredags har hon betett sig konstigt och kliat under hakan. Upptäckte att hon hade något såraktigt på halsen som jag smörjt med helosan i helgen, det blev bättre men aldrig helt bra så idag gick vi dit. Inne på kliniken fick hon lite lugnande så hon snarkade högljutt och sen rakade dom ordentligt och då syntes det tydligt en fläck av nån typ av fukteksem. Fick med hem en lila lösning och recept på en salva, så det ska nog lösa sig, vi får promenera runt här utanför i några dagar så hon kan vara lös utan halsband och även köra det i tvättmaskinen en gång. Också får hon ha på sig två av mina strumpor på baktassarna så hon inte kliar sig så vasst. 
Annars charmade hon personalen stort, och hon hade jättebra hull(äntligen vet jag att det är precis så här hon ska väga, 10,7 kg), fina musklerna på bakbena och jättefina tänder :D Jag som trodde att hon hade massor av tandsten! Hon skötte sig bra förutom att hon blev lite "klängig" på mig och ville gå ner från bordet, hon hade inga problem med kroppsvisitering och sedering, knäppvovven min!



Leave a Reply.